Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Oj då!

Av Olofsson - 1 juni 2009 12:09

Idag firar jag 17 månader med Johanna. SJUTTON månader... Goddamn, det är en stund det. 516 dagar av ett konstant förhållande. Det är ungefär 12 384 timmar!

Det är när man bollar med sånna här tal som man ibland stannar upp i räkenskapen och breddar sitt perspektiv: om jag aldrig hade träffat Johanna, hur hade mitt liv sett ut? Hade jag haft bättre betyg i skolan, eller sämre för att jag hittat någon annan? Hade jag varit lyckligare?


Jag vet inte. Och jag vill inte heller veta, för jag är nöjd som jag är just nu :)


---


Ett annat "Oj då!" är att jag har fixat en spelning på Sjuhäradsfestivalen i Ulricehamn den 6-8 augusti!

Det blir min debutspelning som "trubadur" (eller vad jag nu är).

Men det som stör mig är att jag inte har tillräckligt många bra låtar. Jag har ca fem stycken som jag skulle kunna köra, men enligt Johanna så låter de lite likadana. Och sånt gillar vi inte!

Så det blir till att börja skriva låtar, fixa ett case till gitarren och bege sig till Sjuhäradsfestivalen i augusti och ge järnet.


Jag hoppas att jag ser er där!!


Avslutningsvis vill jag dra ett av mina citat (som den här bloggen faktiskt är till för), den kommer från refrängen från min låt Fyllesex:


 "Men känner du mig?

Känner du mig?

Fastän jag bokstavligen

Är inne i dig?"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olofsson - 13 maj 2010 23:40

Start with a cage containing five monkeys.Inside the cage, hang a banana on a string and place a set of stairs under it. Before long, a monkey will go to the stairs and start to climb towards the banana. As soon as he touches the stairs, spray all of...

Av Olofsson - 14 december 2009 15:37

Om man provocerar tillräckligt många människor får man provision! ...

Av Olofsson - 30 oktober 2009 02:50

Skrev en låt idag: Darker than Black. En total jävla plagiat-låt som endast innehåller text från en serie som heter just Darker than Black. Verserna är kopierade rakt av från avsnittsnamnen och den är mysig :) Hursomhelst så går det jättebra med...

Av Olofsson - 16 oktober 2009 12:04

Älskling, du är hela mitt liv Synd att jag är självdestruktiv ...

Av Olofsson - 28 september 2009 00:09

  ...du vet den där känslan man har direkt efter att man har gråtit? Huvudet känns tjockt, man har svårt att tänka, man hamnar liksom i ett sorts djuriskt tillstånd - det psykologin kallar för Detet. Man handlar enbart utefter egen överlevnad. Inge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards