Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Sträng, strängen på min luta

Av Olofsson - 8 maj 2009 17:48

Idag har jag varit farbror surmört i klassen. (För er som inte vet så har jag min praktik på Engelbrektskolan i klass 6C).

Eleverna har inte direkt varit små änglar heller iofs... T ex så hotade en tjej (på 12 år alltså...) mig med att hugga mig i ögat med en penna om jag inte gav henne en pennvässare. Jag lackade totalt och bröt sönder pennan, kastade iväg den och sa åt henne att sätta sig på sin plats.

Här kommer den delen som fick mig att skriva det här blogg-inlägget: hon sa påväg till sin bänk "det är bra, jag gillar när du är sträng!".


...


Hur fan ska man tolka det?

Ligger det någon dold masochistisk, undergivande, egenskap hos henne? Eller har hon bara försökt trigga mig till det yttersta för att se var min gräns gick?


Och det här är inte det konstigaste...


Efter den här incidenten fortsatte jag min lektion och tillika min handledning. Tjejen i fråga undrade om jag ville ha en komplimang, som den egotrippande jävel jag är så accepterade jag naturligtvis. "Du är den bästa praktikant vi har haft i den här klassen!", och alla i klassrummet stämde in i kör. 

När jag senare hjälpte de elever som valt att sitta ute i korridoren fick jag samma komplimang igen: "du är fan den bästa som vart här hos oss! Ta åt dig förfan, jag har hatat varenda en som vart här." varav de andra runt bordet återigen höll med i kör. Hon har tydligen mobbat ut varenda en av praktikanterna, förutom mig...



Jag vet inte om jag ska vara rörd, eller om jag ska tolka detta som om att man måste vara en riktig praktfitta för att få respekt och deras gillande?


Jag är rätt rörd av deras sätt att berätta det för mig, men tidpunkten gjorde att effekten förstorades ännu mer, både negativt och positivt.


Jag tror dock att jag rider på den här vågen under min sista vecka där :)


Åsikter?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olofsson - 13 maj 2010 23:40

Start with a cage containing five monkeys.Inside the cage, hang a banana on a string and place a set of stairs under it. Before long, a monkey will go to the stairs and start to climb towards the banana. As soon as he touches the stairs, spray all of...

Av Olofsson - 14 december 2009 15:37

Om man provocerar tillräckligt många människor får man provision! ...

Av Olofsson - 30 oktober 2009 02:50

Skrev en låt idag: Darker than Black. En total jävla plagiat-låt som endast innehåller text från en serie som heter just Darker than Black. Verserna är kopierade rakt av från avsnittsnamnen och den är mysig :) Hursomhelst så går det jättebra med...

Av Olofsson - 16 oktober 2009 12:04

Älskling, du är hela mitt liv Synd att jag är självdestruktiv ...

Av Olofsson - 28 september 2009 00:09

  ...du vet den där känslan man har direkt efter att man har gråtit? Huvudet känns tjockt, man har svårt att tänka, man hamnar liksom i ett sorts djuriskt tillstånd - det psykologin kallar för Detet. Man handlar enbart utefter egen överlevnad. Inge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards